JEREMIA 4-WOORDEN
Veel activiteiten zijn op Davar:
Bridging to Literacy (https://davar-education.eu/).
Geschreven door
Marleen Schönthaler, bewerkt door Mary van Rheenen (holmesvr@online.nl).
Jeremia 1
Zend
·
Letter
Game F2. Schrijf een beetje
aparte opdracht op een papiertje. Maak zulke papiertjes voor het aantal
kinderen +5. Bespreek de opdrachten. Doe ze in een doos en lat de kinderen er
random een uit pakken en uitvoeren. Bijv: ga op het klimrek zitten en doe een
vogel na, ga op de rand van de zandbak staan en maak het geluid van een trompet,
ga onder de tafel zitten…
Zie
·
Start Games B Kies iets
Zeg
·
Telephone, verschil
·
Start Games A, kies iets tweemaal
Verslaan
Doe een sport waarbij
je kan winnen of verliezen, b.v.b. tikkertje of Cijferspelletje 19 Darts zonder darts.
Jeremia 36 :1-32
Schrijven
· FUNdament 12.1: WAAR ga je staan? Maak losse kaartjes met een opdracht erop .
. .
· Start Games H1: Hoe loopt het verhaal af?
Voorlezen
· Start Games H1: Hoe loopt het verhaal af?
· Lees iets voor
Boekrol
·
Handenarbeid: maak een boekrol.
·
Letterspel B9. Bak een rolmops. Maak een sliert deeg, rol het op en bak het.
OF gebruik bladerdeeg. Elk kind krijgt een stuk, doet er iets
lekkers op en rolt het op zodat het op een boekrol lijkt. (Goede gelegenheid om
handhygiëne te oefenen. Was uw handen grondig voordat u gaat koken of bakken.)
·
FUNdament Om 18.1: doen een draadje om een boekrol.
Jeremiah
(4 Word Club)
Jeremiah
1
Send
· Letter Game F2
· Go and do. Have as many small pieces of paper as children in the
group + 5 extra. Write a strange task on each piece of paper. Discuss the
tasks. Put them all in a box & have the children each choose one and do it.
Examples might be: Sit on the desk and
act like a bird; stand on the edge of the sandbox and make the sound of a
trumpet; go under the table and . . . .
See
· Start Games B, choose one
Say
· Telephone
· Differences (Start Games A; something twice)
Win
· Math Game 19 Darts without Darts
· A game like tag where there are winners & losers.
Marleen
Schönthaler
Jeremiah
36 :1-32
Write
· FUNdament 12.1: Write where
· Start Games H1: Finish the story.
Read
(out loud)
· Start Games H1: Finish the Story. The group writes their own
story, then reads it out loud.
· Read something out loud to the group
Scroll
· Craft: make a scroll.
Glue sticks (or old pencils or any long, round object) to either end of long
pieces of paper. Roll the paper up to make a scroll. OR roll the paper without
any sticks.
You might have something printed on the
paper or you might have the children write/draw a message on their own scroll.
· FUNdament 18.1. A scroll usually has something tied around
it. Tie a string around a scroll which the children have made or which
you have made to illustrate the story. Then do FUNdament 18.1.
· Letter Game B9. Make a dough that can be rolled up, either sweet
(cookies) or bread.
OR Use squares of puff pastry dough.
Give each child a square, have them sprinkle something tasty on the square,
then roll it up like a scroll. Bake and eat. (NOTE: Good opportunity to practice washing hands.
Hands must all be washed nicely before baking begins.)
Fire
· Make a camp fire. Burn a piece of paper in it. OR if the room
where you meet is heated by fire, carefully burn a piece of paper in the
heating stove.
· Fire safety. Carefully burn a piece of paper. Then discuss fire
safety. Why shouldn’t children “play with fire”?
· Warm and Cold stones, Start Game C5
Marleen
Schönthaler
No comments:
Post a Comment