For older children, not for preschoolers.
DANIEL 1
A few:
·
Give everyone a slip of
paper with a letter written on it, all different. Then give directions. Whoever
has a “b”, come stand there, etc. (Can also play with words.)
·
A few together. Separate
the children into several different groups. Each group gets a different name,
colored ribbon, and way of moving (the group that hops; the group that holds
hands; etc).
Tell the children that everyone is going to a new
place: “the other side of the room”
Have all the groups move, in their own way, to the other side of the room. Then
give them all the same colored ribbon. Now they also belong to “the group on
the other side of the room.” Discuss whether they still belong to their
original group. Have them mix up and go together, still moving in their
original way, to someplace in the classroom where you pass out treats to
everyone “from the other side of the room.”
Characteristics
·
Discuss different
characteristics of people. Everyone is different, and we are all needed. Name a
couple of characteristics (strong, smart, handy, friendly, helpful). Act out a
characteristic.
·
Start Games C6 of C3.
Describe the characteristics of things.
Healthier
·
Someone looks different.
Start Games B4a
·
Healthy food/eating well.
FUNdament 6.2
Training
·
Teach the group something
new via a Davar game.
·
Learn a word from another
language.
DANIEL 1
Enigen Iedereen
krijgt een papiertje met een letter erop, allemaal verschillend, wie een p
heeft, gaat hier staan (kan ook met woorden),
Eigenschappen
houd een gesprekje over eigenschappen van mensen, iedereen is verschillend en
we zijn allemaal nodig, noem een paar eigenschappen ( sterk, veel weten, slim,
handig, aardiggg, behulpzaam), speel een eigenschap uit
Gezonder iemand
ziet er anders uit SGB4a, goed eten
FUNdament 6,2
Training leer
iets nieuws aan de groep met een Davar spel, leer een woord uit een vreemde
taal.
DANIEL 3
Message
Letter Game E 1, Letter Game E2
Sound/Noise
Start Game A6a, Start Game A2
Stand
firm/persevere/stay true/face consequences?
OR
Can Educational
activity: Blindfold Copy
Math Game 4
Circle discussion: What can you (do)?
Three/four
Math Game 10
Math Game 3
In prayer time,
talk about what God CAN do and what He has done.
God CAN do it. He
is powerful enough to do it, be even if he doesn't, I will remain true to what
He has said.
DANIEL 5
Duizend
10 x 100 =1000
iedereen krijgt een vel papier met 10 rondjes, leg uit dat ieder rondje 100
waard is. Geef ieder rondje een kleur.
Doe duizend
kleine dingetjes in een pot, erin zit één voorwerp. Iedereen mag raden wat het
is.
Schrift
Letter Game D3
Letter Game A1
Uitleg
Start Game A3
Iemand doet een
hoed op of een kledingstuk aan. Wie is hij?
Weten
Start Game H4
Start Game B4
DANIEL 6
Gebed doen Hoe zie je dat iemand bidt? Doe het voor.
Iedereen krijgt een papiertje met daarop een handeling geschreven, hij doet het
voor en anderen raden (was ophangen, deeg kloppen, een reprimande geven,
paardrijden, auto rijden, kippen voeren, enz.
Daniel bad voor
het open raam, waar kan je iemand goed zien? FUNdament 14.2
In
FUNdament 15.6
FUNdament 15.1
Verdrietig/verheugd
Letter Game D3
FUNdament 3.4
Koningschap
Handenarbeid:
maak een mooie kroon
Vertel over
landen/teken landen
DANIEL 2
DROOM
o Davar Start Games H2. Iemand
bedenkt een verhaal, de anderen vertellen het na ZONDER AANWIJZINNG het kan
niet, vertel wat de drie voorwerpen zijn, vertel nu het juiste verhaal, kan
niet, Degene vertelt nu zelf het juiste verhaal. Nog uitleg!
o Davar Start Game: A3
Beeld
o Statues, Davar Start Game B5 ,
o Maak een poppetje van klei
Steen
o Davar Start Game D4
o Davar Start Game D3, C3 (a big one)
Weten
o Kring gesprek over wat wij wel kunnen weten: kennis uit
de natuur, wat we afgesproken hebben...
o Davar Letter Games en Math Games. Kies een of twee. Welke hangt
van niveau van de groep af
DANIEL 3
Boodschap LG E 1,
LG E2
Geluid SG A6a, SG
A2
Kan SG E2, MG 4 stand firm/hou vol/persevere/ What do you think about this?
What did these 3 do?
Drie/vier MG 10,
MG 3
Daniel 5
Writing on the wall
Daniel 6
Lions
No comments:
Post a Comment