Wednesday, April 9, 2025

4 Word Club: Daniel

 For older children, not for preschoolers.

 

DANIEL 1


A few:

·     Give everyone a slip of paper with a letter written on it, all different. Then give directions. Whoever has a “b”, come stand there, etc. (Can also play with words.)

·     A few together. Separate the children into several different groups. Each group gets a different name, colored ribbon, and way of moving (the group that hops; the group that holds hands; etc).

Tell the children that everyone is going to a new place:  “the other side of the room”
Have all the groups move, in their own way, to the other side of the room. Then give them all the same colored ribbon. Now they also belong to “the group on the other side of the room.” Discuss whether they still belong to their original group. Have them mix up and go together, still moving in their original way, to someplace in the classroom where you pass out treats to everyone “from the other side of the room.”

 

Characteristics

·     Discuss different characteristics of people. Everyone is different, and we are all needed. Name a couple of characteristics (strong, smart, handy, friendly, helpful). Act out a characteristic.

·     Start Games C6 of C3. Describe the characteristics of things.

 

Healthier

·     Someone looks different. Start Games B4a

·     Healthy food/eating well. FUNdament 6.2

 

Training

·     Teach the group something new via a Davar game.

·     Learn a word from another language.

 

DANIEL 1

 

Enigen Iedereen krijgt een papiertje met een letter erop, allemaal verschillend, wie een p heeft, gaat hier staan (kan ook met woorden),

 

Eigenschappen houd een gesprekje over eigenschappen van mensen, iedereen is verschillend en we zijn allemaal nodig, noem een paar eigenschappen ( sterk, veel weten, slim, handig, aardiggg, behulpzaam), speel een eigenschap uit

 

Gezonder iemand ziet er anders uit SGB4a, goed eten     FUNdament 6,2

 

Training leer iets nieuws aan de groep met een Davar spel, leer een woord uit een vreemde taal.

 

DANIEL 3

Message Letter Game  E 1, Letter Game E2

Sound/Noise Start Game A6a, Start Game A2

Stand firm/persevere/stay true/face consequences?

OR

Can Educational activity:  Blindfold Copy

Math Game 4

Circle discussion: What can you (do)?

Three/four

Math Game 10

Math Game 3

 

In prayer time, talk about what God CAN do and what He has done.

God CAN do it. He is powerful enough to do it, be even if he doesn't, I will remain true to what He has said.

 

DANIEL 5

 

Duizend

10 x 100 =1000 iedereen krijgt een vel papier met 10 rondjes, leg uit dat ieder rondje 100 waard is. Geef ieder rondje een kleur.

Doe duizend kleine dingetjes in een pot, erin zit één voorwerp. Iedereen mag raden wat het is.

 

Schrift

Letter Game D3

Letter Game A1

 

Uitleg

Start Game A3

Iemand doet een hoed op of een kledingstuk aan. Wie is hij?

 

Weten

Start Game H4

Start Game  B4

 

DANIEL 6

 

Gebed doen  Hoe zie je dat iemand bidt? Doe het voor. Iedereen krijgt een papiertje met daarop een handeling geschreven, hij doet het voor en anderen raden (was ophangen, deeg kloppen, een reprimande geven, paardrijden, auto rijden, kippen voeren, enz.

 

Daniel bad voor het open raam, waar kan je iemand goed zien? FUNdament 14.2

 

In

FUNdament 15.6

FUNdament 15.1

 

Verdrietig/verheugd

Letter Game D3

FUNdament 3.4

 

Koningschap

Handenarbeid: maak een mooie kroon

Vertel over landen/teken landen

 

 

 


 

DANIEL 2

 

DROOM

o  Davar Start Games H2.  Iemand bedenkt een verhaal, de anderen vertellen het na ZONDER AANWIJZINNG het kan niet, vertel wat de drie voorwerpen zijn, vertel nu het juiste verhaal, kan niet, Degene vertelt nu zelf het juiste verhaal. Nog uitleg!

o  Davar Start Game: A3

Beeld 

o  Statues, Davar Start Game B5 ,

o  Maak een poppetje van klei

Steen

o  Davar Start Game D4

o  Davar Start Game D3, C3 (a big one)

Weten

o  Kring gesprek over wat wij wel kunnen weten: kennis uit de natuur, wat we afgesproken hebben...

o  Davar Letter Games en Math Games. Kies een of twee. Welke hangt van niveau van de groep af

 

DANIEL 3

Boodschap LG E 1, LG E2

Geluid SG A6a, SG A2

Kan SG E2, MG 4    stand firm/hou vol/persevere/  What do you think about this?

      What did these 3 do?

Drie/vier MG 10, MG 3

 

Daniel 5 Writing on the wall

 

Daniel 6 Lions

 

No comments:

Post a Comment